Zaloguj się Dla niezalogowanych – pokazuję tylko 1 sygnaturę (nie licząć dokumentów premium).
Zamów dostęp aby widzieć wszystkie sygnatury i przeglądać bez ograniczeń.

BDF1/4900/62/69/11/1924 – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2011-09-01 103 fragmenty

2011-09-01 » art. 17 ust. 1 pkt 4, art. 17 ust. 4

doświadczenia nawet, gdy usługi wykonywał dla zamawiającego." Rzecznik zauważa, że w świetle art. 22 ust. l pkt l ustawy obowiązek posiadania licencji /uprawnień przypisany jest wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie publiczne, tj. przyszłej stronie umowy. W omawianym przypadku wykonawca opierał się na licencji w zakresie wykonywania transportu drogowego osób, wydanej dla podwykonawcy. Powyższe nie ...

na wykonanie usługi dowozu dzieci do Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w (...) oraz wyłonieniem najkorzystniejszej oferty w tym zakresie przeprowadziła komisja przetargowa, w skład której powołałem osoby dysponujące dużym doświadczeniem, wiedzą i kompetencją. Praktyka wyboru najkorzystniejszej oferty przez komisję przetargową w trybie ustawy prawo zamówień publicznych podczas sprawowania przeze mnie funkcji Burmistrza (...) -okres około 5 lat, była powszechna. Często w komisji przetargowej zasiadały te same osoby, które uczestniczyły w wyborze wykonawcy na dowóz dzieci do gimnazjum i Szkoły Podstawowej w (...). Nigdy zaś nie miała miejsca taka sytuacja, która wynikła podczas kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej. Dlatego też działając w zaufaniu do podległych pracowników, a także mając na uwadze, że dotychczasowe procedury wyłaniania wykonawców w oparciu o ustawę PZP nie stwarzały zasadniczych problemów, wybór zatwierdziłem. Byłem przekonany, że nie pozostaje on w sprzeczności z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Jako Burmistrz (...) nie posiadający ze względów finansowych zastępcy, a w owym czasie także sekretarza, musiałem skupiać się jednocześnie na wielu sprawach dotyczących Gminy (...) wymagających zresztą często przebywania w celach służbowych poza jej terenem. Wpłynęło to zapewne w sposób istotny na niezamierzony brak wnikliwej analizy wyboru wykonawcy tego zamówienia. Czynnikiem, który również w danym stopniu przyczynił się do powstałej sytuacji jest fakt, że postępowanie miało miejsce podczas okresu urlopowego, w trakcie którego korzystałem z krótkich przerw urlopowych. Ponadto nie otrzymałem od pracowników uczestniczących w postępowaniu oraz radcy prawnego urzędu, który opiniował postępowanie, żadnych zastrzeżeń ...

Publicznych. Nie sposób zgodzić się z tezami uzasadnienia Komisji, że w świetle art. 22 ust. l pkt. l ustawy Pzp obowiązek posiadania licencji przypisany jest tylko wykonawcy, tj. przyszłej strome umowy bez możliwości oparcia się w takiej sytuacji na licencji podwykonawcy. Interpretacja przepisu art. 26 ust. 2b, w związku z art. 22 ust. l pkt. 1-4 ustawy ...

art. 26 ust. 2b wyżej cyt. ustawy nie funkcjonuje w powiązaniu z art. 22 ust. l pkt. 1-4, lecz jest niezależny od niego" - nie zasługuje na uwzględnienie. GKO podziela pogląd przeciwny, zgodnie z którym w świetle art. 22 ust. l pkt l ustawy Pzp obowiązek posiadania licencji (uprawnień) przypisany jest wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie publiczne, tj. przyszłej stronie umowy. W omawianym przypadku wykonawca opierał się na licencji w zakresie wykonywania transportu drogowego osób, wydanej dla podwykonawcy. Powyższe nie ...

finansów publicznych nie oznacza automatycznie, iż Obwiniony wypełniał obowiązki zawodowe w sposób wzorowy. Działanie zgodne z prawem osób odpowiedzialnych za finanse publiczne powinno być normą i nie ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 150 fragmentów

2018-04-23

przez (...), opiewającą na kwotę 8.678,88 zł dotyczącą zakupu licencji programów "Dzierżawy" i " Użytkowanie". Uchwała budżetowa na 2015 r. nie przewidywała żadnych wydatków w tej podziałce klasyfikacyjnej. Burmistrz (...) zarządzeniem z dnia 31 grudnia 2015 r. nr 124/2015 w sprawie zmian do budżetu Gminy na 2015 r. dokonał zmian w planie wydatków, wprowadzając do planu wydatków nowy wydatek majątkowy w dziale 750, rozdziale 75023, § 6060 w kwocie 8.700 zł. Uchwałą Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku nr 330/16 z dnia 18 stycznia 2016 r ...

z 2017 r., poz. 2077, z późn. zm.) (dalej - ufp). Niezależnie od powyższego, w dacie dokonywania przedmiotowego wydatku, plan wydatków nie przewidywał wydatków na ...

późn. zm.) (dalej - uondfp) poprzez dokonanie wydatku ze środków publicznych w dziale 750, rozdziale 75023, § 6060 "Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych" na zakup licencji programów: "Dzierżawy" i "Użytkowanie" w wysokości 8.678,88 zł (faktura nr 851/2015 wystawiona ...

miały charakter wydatków bieżących (czynności związane z obsługą modułów) i w tej kategorii wydatków zostały ujęte, natomiast finalnie usługodawca objął fakturą również wydatki związane z licencjami, które należało zakwalifikować jako wydatki majątkowe. Organ pominął również moje wyjaśnienia w kwestii uzasadnionego przeświadczenia, że Burmistrz (...) dokonał już podpisu zarządzenia w zakresie zmiany budżetu - uważałem, że skoro wszystko jest uzgodnione z burmistrzem, i że to zarządzenie będzie w dniu pierwotnym, z różnych przyczyn burmistrz podpisał je dnia następnego. W toku sprawy ustalono ponadto, że Burmistrz (...) po dokonaniu uzgodnień tj. w dniu 30 grudnia 2015r., otrzymał gotowe do podpisu zarządzenie, na mocy którego miały zostać dokonane zmiany w budżecie. Praktyką przyjętą w Urzędzie Gminy (...) było podpisywania zarządzenia przez Burmistrza (...), w dniu, w którym taki dokument przedłożono do podpisu. Miałem prawo działać w przeświadczeniu, że przedmiotowy dokument zostanie podpisany w dniu 30 grudnia 2015 r. Niniejsze potwierdzają min. wyjaśnienia złożone ...

publicznych naruszenia dyscypliny finansów publicznych niewywołującego skutków finansowych uwzględnia się w szczególności wagę naruszonych obowiązków oraz sposób i okoliczności ich naruszenia". Obwiniona miał możliwość postąpienia w sposób zgodny z obowiązującym prawem. Nie zachowując ostrożności wymaganej w danych okolicznościach naruszyła dyscyplinę finansów publicznych w ten sposób, że nienależycie dokonała wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczej ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2011 94 fragmenty

2011-09-29 » art. 17 ust. 1 pkt 3

Finansów Publicznych Pani Anny Rotter - odwołanie wniesione przez Panią (...) - pełniącą w czasie przypisanego naruszenia dyscypliny finansów publicznych funkcję Dyrektora Magistratu Urzędu Miasta (...) od orzeczenia Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Krakowie z dnia 18 lutego 2011 r., sygn. akt: RKO-522/43/10, w zakresie uznania obwinionej winną nieumyślnego naruszenia dyscypliny finansów publicznych określonego w art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, polegającego na udzieleniu zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej od kwot określonych w przepisach na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, poprzez zawarcie w dniu 25 kwietnia 2007 r. umowy Nr W/I/1694/OU/145/2007 ze Spółdzielnią Rzemieślniczą (...) z siedzibą w (...). Przedmiotem umowy była realizacja zadania pn. "Adaptacja pomieszczeń stołówki na pokoje biurowe w budynku (...) - wykonanie robót budowlano -remontowych, konserwatorskich, instalacji elektrycznej wewnętrznej, instalacji ...

c.o.". Zawierając powyższą umowę, dopuściła do naruszenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, które to naruszenie miało wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, poprzez sformułowanie warunków udziału w postępowaniu w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji, co nie znajduje uzasadnienia w obowiązującym ustawodawstwie i było niezgodnie z przepisem określonym w art. 22 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Komisja Orzekająca I instancji odstąpiła od wymierzenia kary ...

uznała odpowiedzialnym za nieumyślne naruszenia dyscypliny finansów publicznych: 1) Pana (...) - w zakresie art. 17 ust. l pkt 3 uondfp - poprzez udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości przekraczającej kwoty wynikające z art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, poprzez zawarcie w dniu 6 października 2008 r. umowy Nr W/II/116/IT/29/2008 z firmą (...) z siedzibą w (...). Przedmiotem umowy była realizacja zadania pn. "Modernizacja rdzenia sieci LAN (...)". Zawierając powyższą umowę, Pan (...) dopuścił do naruszenia przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych, które to naruszenie miało wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, poprzez sformułowanie opisu przedmiotu zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji, co jest niezgodne z przepisem określonym w art. 29 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (zwanej dalej Pzp). 2) Panią (...): a) w zakresie art. 17 ust. l pkt 3 uondfp , polegające na udzieleniu zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości przekraczającej kwoty wynikające z art. 11 ust. 8 Pzp, poprzez zawarcie w dniu 6 października 2008 r. umowy Nr W/II/116/IT/29/2008 z firmą (...). Przedmiotem umowy była ...

postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, poprzez sformułowanie opisu przedmiotu zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji, co jest niezgodne z przepisem określonym w art. 29 ust. 2 Pzp. W pkt 3 ppkt 3.2. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wskazano, że: "Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr l specyfikacji (opis przedmiotu zamówienia) oraz w załączniku nr 2 (wzór umowy)". We wzorze umowy załączonym do SIWZ, w § 7 "Prawa autorskie i licencje" natomiast zapisano: "1. Wykonawca oświadcza, że całość dostarczonego oprogramowania pochodzi ...

poszczególne czynności związane z udzieleniem zamówienia, odpowiadają konkretni pracownicy, co w konsekwencji może wpłynąć na zakres przypisanej odpowiedzialności Obwinionej. Wymieniony Regulamin nie był jednakże w ogóle przedmiotem analizy RKO; z akt sprawy wynika, że nie został on w ogóle załączony w poczet materiałów dowodowych. Taki stan rzeczy przemawia za uchyleniem orzeczenia I instancji i przekazania sprawy do ponownego rozpoznania celem uzyskania wymienionego dokumentu, a następnie przeprowadzenia dowodu w zakresie podmiotowego zakresu odpowiedzialności osób wskazanych w regulaminie udzielania zamówień publicznych zamawiającego. Analizę tę należy przeprowadzić także w płaszczyźnie porównawczej z posiadanymi przez Obwinioną pełnomocnictwami cywilnymi do składania ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2016 71 fragmentów

2016-02-15

akt BM-WO.351.15.2015, którym uznano Obwinionego (...) - pełniącego w czasie zarzucanego naruszenia dyscypliny finansów publicznych funkcję Członka Zarządu (...) - odpowiedzialnym naruszenia w dniu 1 sierpnia 2012 r. dyscypliny finansów publicznych, określonego w art. 13 pkt 6 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, polegające na wykorzystaniu środków przekazanych ze środków publicznych związanych z realizacją projektu finansowanego z udziałem ...

pomimo wniesienia wniosku Obwinionego o jej odroczenie z powodów zdrowotnych. W orzeczeniu zaocznym Międzyresortowa Komisja Orzekająca w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych przy Ministrze Administracji i Cyfryzacji (MKO) uznała Obwinionego (...) za odpowiedzialnego: 1) naruszenia, w dniu 1 sierpnia 2012 r. dyscypliny finansów publicznych, określonego w art. 13 pkt 6 ustawy, polegającego na wykorzystaniu środków, przekazanych ze środków publicznych związanych z realizacją projektu finansowanego z udziałem ...

wniosku aplikacyjnym oraz biznes planie, nie został zatwierdzony przez (...) i w związku z powyższym płatność zaliczkowa nie może zostać przekazana. W piśmie tym (...) odniosła się do pism Beneficjenta z: 27 stycznia ...

rozpoznania. Główna Komisja Orzekająca zdecydowała o uchyleniu orzeczenia MKO i przekazaniu tej komisji sprawy do ponownego rozpoznania. Uznała przy tym, że w tej sytuacji nieuwzględnienie wniosku Obwinionego o odroczenie rozprawy przed organem ...

Komisją Orzekającą). - 11 - Sygn. akt BDF1.4800.117.2015 Niezależnie od powyższego, kierując się dbałością o jakość orzecznictwa, Główna Komisja Orzekająca, w trybie art. 150 ust. 2 ustawy, zwraca uwagę, iż opis czynu w sentencji orzeczenia nie może sprowadzać się do przywołania art. 13 ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2019 115 fragmentów

2019-03-18

dyscypliny finansów publicznych jest niezgodne z przepisami o zamówieniach publicznych nieprzekazanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub niezamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o zamówieniu, ogłoszenia o ustanowieniu systemu ...

a pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017r., poz.1579 ze zm.); zmiana warunku udziału w postępowaniu nastąpiła w wyniku odpowiedzi na pytanie wykonawcy, udzielonej przez zamawiającego w dniu 21 marca 2017 r., co w świetle domniemania wynikającego z art.21 uondfp oznacza, że jako ...

dyscypliny finansów publicznych jest niezgodne z przepisami o zamówieniach publicznych nieprzekazanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub niezamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o zamówieniu, ogłoszenia o ustanowieniu systemu ...

a pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2017r., poz.1579 ze zm.); zmiana warunku udziału w postępowaniu nastąpiła w wyniku odpowiedzi na pytanie wykonawcy, udzielonej przez zamawiającego w dniu (...) r., co w świetle domniemania wynikającego z art. 21 uondfp oznaczało, że jako ...

Jednakże naruszył przy tym art. 38 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych przez niedokonanie adekwatnej zmiany ogłoszenia o zamówienia, z którego w pierwszej kolejności wykonawcy czerpią wiedzą o przetargu i na podstawie ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2009 117 fragmentów

2009-05-28 » art. 17 ust. 1 pkt 4

wykonawców, powołując się na art. 26 ust. 3 i 4 w związku z art. 87 ust. 1 ustawy - Prawo zamień publicznych (PZP), o przekazanie dodatkowych dokumentów dla potwierdzenia posiadania grupy interwencyjnej w miejscu wskazanym w oświadczeniu składanym na załączniku nr 2 do SIWZ, takich jak ...

się zamówieniami publicznymi oraz zapewnił tej osobie pomoc radcy prawnego. W jego opinii ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, jest bardzo trudna w praktycznym jej stosowaniu, była wielokrotnie nowelizowana, rozbudowywana i w wielu miejscach jest niespójna, dużą trudność sprawia również interpretacja jej ...

oceny wiarygodności wykonawcy przyznawali punkty według swojego uznania, obniżając ocenę w oparciu okoliczności, które sami uznali za istotne dla tej oceny. W trakcie postępowania dowodowego Resortowa Komisja Orzekająca stwierdziła, że zastosowanie kryterium wiarygodności byłoby możliwe jedynie w przypadku udzielania zamówienia na usługi wskazane w art. 5 ustawy. - Prawo zamówień publicznych. Faktem jest, iż usługi ochrony mienia znajdują się w kategorii usług wskazanych w art. 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych, jednakże stanowią one jedynie część zamówienia i jak ...

z dokumentacji przetargowej i orzekła karę uznając, że zamawiający naruszył prawo zamówień publicznych poprzez stosowanie w trakcie postępowania przetargowego kryterium oceny właściwości wykonawcy. Na str. 5 ...

przetargowe i podpisanie umowy Obwiniony starał się dołożyć należytej staranności w celu prawidłowego przeprowadzenia postępowania zgodnie z obowiązującym prawem zamówień publicznych w celu uniknięcia wszelkich błędów mogących mieć wpływ na jego przebieg. Wyboru wykonawcy dokonał w oparciu o ocenę niezależnie działającej komisji przetargowej. Wybrana oferta, to oferta najwyżej oceniona przez ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2016 74 fragmenty

2016-08-29

2016 r. (12 miesięcy), które to zamówienie zostało udzielone wykonawcy -(…)w trybie zapytania o cenę z powołaniem się na art. 70 w związku z art. 10 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2013 r. poz ...

koszty postępowania ponosi Skarb Państwa. Pouczenie: Orzeczenie niniejsze jest prawomocne w dniu jego wydania. Na niniejsze orzeczenie - w terminie 30 dni od dnia jego doręczenia - służy skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Skargę wnosi się za pośrednictwem Głównej Komisji Orzekającej. Uzasadnienie Zawiadomienie o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych w (…) złożył Marszałek Województwa Mazowieckiego pismem z dnia 7 września 2015 r. W zawiadomieniu wskazano, że w wyniku kontroli przeprowadzonej w (…) ujawniono fakt udzielenia zamówienia publicznego z naruszeniem przepisów dotyczących przesłanek wyboru trybu określonych w art. 70 ustawy Prawo zamówień publicznych, co w ocenie zawiadamiającego stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych określone w art. 17 ust. 1b pkt 2 ustawy o odpowiedzialności ...

zamówienia publicznego na świadczenie "Usługi ochrony osób i mienia dla (…) w okresie od dnia 3 stycznia 2015 r. do dnia 2 stycznia 2016 r., które to zamówienie zostało udzielone wykonawcy - (…) w trybie zapytania o cenę z powołaniem się na art. 70 w zw. z art. 10 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych /dalej ustawą Pzp/, mimo że nie zostały spełnione ...

usług, do których niezbędne jest posiadanie przez wykonawców odpowiednich kwalifikacji, w tym w szczególności dysponowanie doświadczonym i wykwalifikowanym personelem zdolnym do wykonania zamówienia. Świadczą o tym warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w siwz, w którym Zamawiający wymagał od wykonawców m.in. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności w postaci koncesji, jak również posiadania doświadczenia w wykonaniu usługi. Zamawiający wymagał również w siwz dysponowania wykwalifikowanym personelem z odpowiednimi uprawnieniami, do realizacji zamówienia (z licencją I i II stopnia) oraz dysponowania specjalistycznym sprzętem. Zespół w załączniku do siwz dokonał opisu terenu i budynków podlegających ochronie ...

przedmiotu zamówienia odbiera mu status zamówienia na usługi powszechnie dostępne. W postępowaniu o naruszenie dyscypliny finansów publicznych zarzut przypisany obwinionemu musi wiązać się z niezgodnym z prawem zachowaniem osoby obwinianej. Jeżeli więc prawo stanowiące podstawową wytyczną wypełniania obowiązków, nie tworzy jednoznacznych definicji pojęć ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 174 fragmenty

2018-10-11

i za przypisane Obwinionemu czyny MKO wymierzyła mu karę upomnienia. W wyniku rozpoznania odwołania złożonego przez Obwinionego, Główna Komisja Orzekająca w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych orzeczeniem z dnia 15 lutego 2016 r. uchyliła zaskarżone orzeczenie w całości i przekazała sprawę do ponownego rozpoznania. Międzyresortowa Komisja Orzekająca ponownie rozpoznała sprawę na rozprawie w dniach 14 października 2016 r., 9 grudnia 2016 r. oraz ...

do zapoznania się z dokumentami oraz czterokrotnie o odroczenie rozprawy. W zakresie wniosku Obwinionego o odroczenie rozprawy w dniu 2 marca 2017 r. MKO, działając na podstawie art. 125 pkt 3 uondfp, postanowiła nie odraczać rozprawy, ponieważ, w opinii Komisji, Obwiniony nie usprawiedliwił należycie swojej nieobecności. Zdaniem Komisji I instancji, do podstawowych gwarancji ochrony Obwinionego należy prawo do obrony, w tym do korzystania z pomocy obrońcy, a także do składania ...

odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych jest co do zasady niezależna od odpowiedzialności określonej innymi przepisami prawa. W przedmiotowej sprawie, w opinii Komisji, Beneficjent reprezentowany przez Obwinionego miał obowiązek zwrotu środków ...

jest członkiem zarządu spółki Platforma (...) pomimo braku możliwości zaktualizowania danych w KRS wobec braku umocowania w postępowaniu rejestrowym. Z uwagi na wskazane wyżej zarzuty, Obwiniony wniósł o: 1. Uchylenie wydanego orzeczenia w całości i przekazania sprawy do ponownego rozpoznania Komisji Orzekającej, z uwagi na brak rozpoznania istoty sprawy oraz uniemożliwienie Obwinionemu obrony jego praw w toku postępowania przed Komisją Orzekającą, a na wypadek uznania, że ...

wyżej niedokonanie zwrotu środków stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych określone w art. 13 pkt 8 uondfp. Zgodnie z tym przepisem naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niedokonanie w terminie lub w należnej wysokości zwrotu kwoty środków publicznych lub środków przekazanych ze środków publicznych, związanych z realizacją programów lub projektów finansowanych z udziałem środków unijnych lub zagranicznych W świetle art. 4 uondfp odpowiedzialność w tym zakresie ponosi Obwiniony jako członek zarządu Spółki, który miał prawo i obowiązek podjąć stosowne decyzje i działania w przedmiocie zwrotu środków. Należyte zachowanie Obwinionego polegało na zwrocie środków ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2006 103 fragmenty

2006-03-30 » art. 11 ust. 1

wydatku ze środków publicznych z przekroczeniem zakresu upoważnienia poprzez: - wypłacenie w 2004 r. wyróżnień pieniężnych w łącznej kwocie 42.450,00 zł, za szczególne osiągnięcia w dziedzinie sportu bez podjęcia wymaganej art. 28 ust. 2 ustawy o kulturze fizycznej, uchwały Rady Gminy - z winy umyślnej, - przekazanie w dniu 9 czerwca 2004 r. środków z tytułu dotacji dla Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 15.000,00 zł, pomimo orzeczenia nieważności uchwały Rady ...

przychodów GFOŚiGW istotnie narusza przepisy art. 401 ust. 1 ustawy - Prawo ochrony środowiska w związku z art. 124 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych. W związku z nieusunięciem przez Radę Gminy wskazanych nieprawidłowości, Kolegium RIO w dniu 20 maja 2004 r. podjęło uchwałę, w której orzekło nieważność części przedmiotowej uchwały budżetowej i ustaliło budżet w tym zakresie. Gmina (…) otrzymała wskazaną wyżej uchwałę Kolegium RIO w dniu 31 maja 2004 r. Mimo rozstrzygnięcia nadzorczego, w dniu 9 czerwca 2004 r. dokonano przelewu kolejnej transzy dotacji w kwocie 15.000 zł, co ustalono na podstawie dowodów księgowych. Ustalono ponadto, iż każdorazowo o przekazaniu dotacji decydował Wójt Gminy zatwierdzając przekazanie środków. Wójt Gminy w złożonych wyjaśnieniach stwierdził, iż realizacja uchwały budżetowej w przedmiotowej sprawie następowała w związku z niewłaściwą interpretacją przez niego przepisów art. 92 ust ...

Pan (…) podjął czynności korygujące popełniony błąd. Korekta polegała na wycofaniu przekazanej dotacji do budżetu gminy. W dniu 30 czerwca 2005 r. Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych wniósł ...

Nr DF/GKO/Odw.- 102/135/2005/1093 strona 5. - przekazanie w dniu 9 czerwca 2004 r. środków z tytułu dotacji dla Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 15.000 zł, pomimo orzeczenia nieważności uchwały Rady Gminy ...

dyscypliny finansów publicznych uniewinniono (…) od zarzutu naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zakresie przekazania w dniu 7 kwietnia 2004 r. środków z budżetu z tytułu dotacji dla Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 20.000 zł. W uzasadnieniu orzeczenia wskazano, iż Obwiniony dokonał w dniu 9 czerwca 2004 r. wydatku z budżetu gminy w wysokości 15.000 zł (dotacja dla GFOŚiGW), mimo iż otrzymał w dniu 31 maja 2004 r. orzeczenie Kolegium RIO w Opolu o nieważności uchwały budżetowej w przedmiotowym zakresie. Wskazano, iż zgodnie z art. 92 ust. 1 ...

[ukryta sygnatura] – Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej – 2018 136 fragmentów

2018-02-12

Orzekającej dotyczące formy, jaką powinno przyjąć przedmiotowe powierzenie, wskazała, że w jej przypadku nie doszło do powierzenia czynności z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych w postępowaniu o udzielenie zamówienia, bowiem w tym zakresie nie otrzymała od kierownika zamawiającego odrębnego pisemnego upoważnienia, a w szczególności w żadnym dokumencie nie ma aktu powierzenia czynności określania kryteriów wyboru ofert w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych. Niezależnie od powyższego Obwiniona wskazała, że zgodnie z obowiązującym w dniu wszczęcia postępowania art. 91 ust 2a uPzp kryterium ...

specjalistycznym, jest robotami powszechnie stosowanymi oraz ma określone standardy jakościowe niezależnie od tego, kto jest wykonawcą zamówienia. Jedyną różnicą w wykonaniu zadania jest zaoferowana cena. W przedmiotowym postępowaniu w opisie przedmiotu zamówienia obiektywnie i precyzyjnie określono wymogi jakościowe materiałów ...

nie dokonała porównania przepisu art. 91 ust. 2a uPzp w dawnym i aktualnym brzmieniu, a jedynie przyjęła za Rzecznikiem stanowisko, iż jest on w brzmieniu obowiązującym przed wejściem w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2016 r., poz. 1020) względniejszy dla Obwinionej. Główna Komisja Orzekająca w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych, dalej zwana "GKO", zważyła ...

innowacyjności, które są przedmiotem patentów, znaków przemysłowych, wzorów użytkowych, zaś w przypadku urządzeń informatycznych i oprogramowania zastrzeżonych wzorów topografii układów scalonych i autorskich praw wyłączonych (w tym licencji odnoszących się do kodów źródłowych i algorytmów matematycznych). Takie jest bowiem ratio legis wskazanej wyżej regulacji, zarówno w brzmieniu obowiązującym w dniu wszczęcia przedmiotowego postępowania, jak również w obecnym brzmieniu. W niniejszym przypadku mamy zaś do czynienia z powtarzalnymi i typowymi ...

orzeczenia, gdyż orzeczenie Komisji I instancji, co do zasady odpowiada prawu. W ocenie GKO powyższe należy uznać za omyłkę, gdyż zarówno Komisja ...