Naruszenia ustawy Pzp nie stanowi wprowadzenie minimalnej gwarantowanej wielkości wykonania poprzez odniesienie jej do części przedmiotu zamówienia.
W ocenie Izby Umowa nie narusza przepisu [art. 433 pkt. 4) Pzp]. Umowa przewiduje możliwość ograniczenia zakresu zamówienia ze wskazaniem minimalnej wielkości świadczenia stron. Takie ukształtowanie wzajemnych praw i obowiązków stron uzasadnione jest charakterem przedmiotu zamówienia, na którego kształtowanie w wymiarze czasu ma wpływ aktualne zapotrzebowanie Zamawiającego zależne od wielu czynników zewnętrznych, w tym także niezależnych od stron umowy. (…) Zamawiający przewidując postanowienie pozwalające na ograniczenie przedmiotu objętego usługa jest zobowiązany ustalić gwarantowaną wielkość, co uczynił. Taki sposób ukształtowania Umowy nie narusza zakazu ustawowego i nie wyklucza możliwości skalkulowania ceny oferty i ryzyk. Ponad to przesłanki uzasadniające zmniejszenie wielkości świadczenia podstawowego (z wyłączeniem wielkości gwarantowanej usługi podstawowej) i dodatkowego nie mają charakteru uznaniowego wobec dookreślenia ich w paragrafie 8 ust. 10) Umowy i uzależnienia zmiany zakresu usług od niemożliwych do przewidzenia lub oszacowania na dzień zawarcia Umowy zmian własnościowych lub organizacyjnych po stronie Zamawiającego, a nadto: a) sprzedaży lub restrukturyzacji spółek Zamawiającego, b) sprzedaż lub wyłączenie z eksploatacji poszczególnych obiektów lub ich części, w których świadczone będą usługi utrzymania czystości, c) awarii poszczególnych obiektów lub ich części uniemożliwiających świadczenie usług sprzątania w sposób zapewniający pracownikom Wykonawcy bezpieczne i higieniczne warunki pracy zgodnie z przepisami BHP i z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Ponadto Odwołujący nie wykazał, że przyjęte rozwiązanie w sposób rażąco nieproporcjonalny do rodzaju zamówienia oraz ryzyk związanych z jego realizacją kształtuje prawa i obowiązki stron umowy, ani że przerzuca wszystkie ryzyka realizacji zamówienia na wykonawcę. Zamawiający wskazał, że przyjęte rozwiązanie uzasadnione jest i poprzedzone było analizą przedmiotu zamówienia i potrzeb Zamawiającego w tym specyfiką, rodzajem, wartością i sprawną realizacją zamówienia, czemu Izba dała wiarę.