Jeżeli wykonawca załączył do oferty dokumenty, których Zamawiający nie wymagał, a których treść wzbudza wątpliwości co do zgodności oferty z warunkami zamówienia, obowiązkiem Zamawiającego jest zbadanie tej sytuacji, ze wszystkimi konsekwencjami dla wykonawcy.
Zamawiający nie może wprawdzie sam żądać od wykonawców dokumentów innych niż wskazane w dokumentach zamówienia, ale jeżeli z jakichś powodów je otrzyma i ich treść będzie wskazywać na potencjalną niezgodność oferty z warunkami zamówienia, to obowiązkiem zamawiającego jest zbadać taką sytuację, aby nie dopuścić do naruszenia art. 17 ust. 2 ustawy Pzp, czyli do udzielenia zamówienia wykonawcy niewybranemu zgodnie z przepisami ustawy. (…) W niniejszym postępowaniu Przystępujący złożył specyfikacje techniczne niewymagane w SWZ, ale znajdują się w nich opisane przez Odwołującego braki i treści, które mogą wskazywać na potencjalne niespełnienie wymagań określonych w załącznikach nr 2a i 2b w zakresie modułu TPM 2.0 w serwerach oraz warunków gwarancji dla macierzy. Skoro zatem dokumenty takie trafiły do Zamawiającego, to obowiązkiem Zamawiającego jest zbadanie ich pod kątem tego, czy oferta Przystępującego nie podlega odrzuceniu jako niezgodna z warunkami zamówienia. Dysponując takimi dokumentami Zamawiający nie może samodzielnie zakładać, że Przystępujący oferuje sprzęt skonfigurowany pod kątem wymagań zawartych w SWZ lub że umowa pomiędzy producentem sprzętu a jego dystrybutorem będzie zapewniała warunki gwarancji wymagane w SWZ i w oparciu wyłącznie o swoje przypuszczenia w tym zakresie przyjmować, że oferta jest zgodna z warunkami zamówienia.